Storytelling som markedsføring i trykte brochurer
Der findes et utal af forkellige tekstgenrer, som man kan benytte sig af, når man skal have sit budskab ud. Én af de mere farverige er “Storytelling”.
Vi arbejder tæt sammen med reklamebureauet Moove Advertising, som benytter Morten Nissen som tekstforfatter på flere af deres storstilede projekter. Med Moove Advertising som samarbejdspartner, er vi sikret spændende og alsidige tekstopgaver fra flere forskellige brancher.
I dette tilfælde skulle vi besøge Vadehavsbageriet i Vester Vedsted ved Ribe. Vadehavsbageriet producerer fremragende bake-off brød til nogle af de største indkøbskæder i landet. Vadehavsbageriet skulle have lavet nye brochurer og indpakning til deres produkter, og historien om det lille bageri, der ligger helt ud til vadehavet og som benytter det unikke miljø til at fremstille deres brød, skulle fortælles.
Metoden:
– Vi interviewede de to indehavere og fik en grundig gennemgang og rundvisning på det effektive bageri. Derefter tog vi hul på skriveprocessen. Det var vigtigt, at teksterne ramte den rette stemning. I sidste endne som skulle alt naturligvis godkendes af Leif og Jytte (indehaverne).
At benytte storytelling i sin markedsføring kan være et effektfuld middel, hvis man finder den helt rette vinkel på sin historie. Hos Vadehavsbageriet var vinklen nærmest givet på forhånd, og fortællingen havde det formål at videregive den specielle stemning, der opstår i samspillet mellem vadehavet og bageriet.
Vi skulle både beskrive deres unikke bageproces, de to ejere og deres specielle brød.
Læs mere om tekstarbejde her (nyhedsbreve)
Klik på billederne for at gøre dem større.