Markedsføring via Facebook for Tommy Jørgensen VVS
Trechoma Promotion laver markedsføring via Facebook for virksomheden Tommy Jørgensen VVS
At markedsføre sig via Facebook kan og bør være andet end konkurrencer og gode tilbud. Det kræver godt indhold, som interagerer med dine følgere, og som appellerer til andre mennesker. Det vil sige, at indholdet skal give mening for andre mennesker og have en værdi. LÆS MERE OM markedsføring via Facebook og sociale medier her.
Rød tråd i opslag
Hos Trechoma Promotion har jeg haft en dialog med Tommy Jørgensen VVS, hvor jeg har sat mig ind i firmaets DNA og kendetegn. Ordlyden og den røde tråd er vigtig, når man skal lave stærkt content marketing, som det hedder med et fint ord.
Skræddersyet aftale
Jeg har lavet en aftale, der er tilpasset Tommy Jørgensen VVS. Nogle virksomheder vil gerne have mange opslag om ugen andre knapt så mange. Vi har i fællesskab fundet frem til en rate, der passer til virksomheden, og som fremstiller dem bedst. Jeg har efterfølgende lavet et aftale, der passer til virksomheden, ligesom jeg også gør med andre virksomheder. Ingen aftale er ens, fordi alle virksomheder er forskellige.
Man skal betragte sin virksomhedsside som et interaktivt reklameblad, hvor man kan nå ud til både eksisterende kunder og potentelle nye kunder. Det gælder om at få sine følgere til at like og dele opslag, og i bedste fald også få dem til at kommentere. De følgere, man får gennem organisk rækkevidde, er oftest mere dedikerede end dem, man opnår gennem boosts.
Indholdet er vigtigt
Det er nemt at få konkurrencer delt, men hvordan får man opslag delt, som ikke lover guld og grønne skove, men som rent faktisk viser, hvad ens virksomhed står for? Det er det store spørgsmål, når det gælder effektivt markedsføring via Facebook. I Tommy Jørgensens tilfælde er der altid nogle, der står og mangler en dygtig VVSer, og når Tommy Jørgensen gør opmærksom på, hvilke opgaver de løser, vil man altid ramme nogle, der kender én, der står og mangler hjælp til netop denne slags opgave. Det kan være nye tagrender, nyt toilet, rørarbejde i forbindelse med gulvvarme osv.
Når man ser opslag af den slags, deler man for at hjælpe sine venner.
Nedenstående opslag er et udsnit af arbejdet med Tommy Jørgensen. De har fået en stor rækkevidde og god interaktion, uden at man har benyttet boost-funktionen ligesom deres andre opslag. Indholdet har appelleret til modtagerne, og de har haft lyst til at dele. Se Tommy Jørgensens facebookside her.
Han laver et fantastisk stykke arbejde med vores Facebook markedsføring, og har fingeren på pulsen. Det er ham, der er manden bag vores succes omkring nomineringen til ”Byens Bedste”.
Han er klart manden, der ved alt om facebook annoncering, og så er han mega velformuleret.
Ham ville jeg vælge, hvis jeg skulle markedsføre mig på Facebook.