Pressemeddelelse og PR-arbejde for VIIKA A/S

I forbindelse med tiltrædelsen af en ny partner i virksomheden, havde tagdækkerfirmaet Viika A/S brug for veltilrettelagt PR arbejde, hvor en velformuleret og informativ pressemeddelelse med den rette vinkel skulle forfattes. Samtidigt ville de sikre sig, at der blev taget hånd om den efterfølgende distribution af pressemeddelelsen til de rette medier, så der kom omtale i massemedierne.

Brug omtalerne aktivt

Man skal ikke underkende effekten af god, redaktionel omtale af sin virksomhed. Selvom vi lever i en online-tid, er der flere, der læser aviser, hører radio og ser TV, end vi regner med – både online, på tryk, i flow-TV og live i æteren.

Med den rette brug af sine omtaler, kan man selv sørge for, at artiklerne læses.

En velskrevet pressemeddelelse med den gode historie, sendt til de rette modtagere, er alfa omega for, at man får sit budskab frem i massemedierne. Efterfølgende grundigt opfølgningsarbejde kan endda skaffe redaktionelle omtaler og interviews, som man kan bruge i sit markedsføringsarbejde på de sociale medier og på sin hjemmeside og webshop.

Brug omtalerne på LinkedIn og Facebook

På de sociale medier er det vigtigt, at man hæfter enten video eller billede ved sine opslag. De opslag, der bliver ”liked” mest, er de opslag, som omhandler noget, andre kan forholde sig til. I dette tilfælde delte kunden artiklerne og fik masser af ”synes godt om” og kommentarer på deres LinkedIn profil. (se nedenfor).

Et opslag med redaktionel omtale giver ofte god respons på de sociale medier.

Trechoma Promotion har et stort netværk, der dækker mange medier (aviser, radio, tv, blogs med mere) over hele landet, og kan håndtere PR både lokalt og nationalt.

Find ud af mere om vores arbejde med tekster

Find ud af mere om vores arbejde med videoproduktion

Find ud af mere om vores arbejde med grafik

Find ud af mere om vores arbejde med PR

I forbindelse med at jeg trådte ind som medejer af Viika A/S, skulle vi ud med historien og samtidig gøre folk opmærksomme på vores virksomhed. Her tog vi kontakt til Morten fra Trechoma Promotion, som skrev en pressemeddelelse om ejerskabet.

Han gav sin vinkel på historien, som aviserne fandt spændende. Både Jydske Vestkysten og Ugeavisen skrev to flotte artikler, som fik en stor plads i begge aviser, det kan man kalde succes!

Morten satte sig ind i vores behov og fandt den rette vinkel, som viste sig at være den rigtige.

Hvis vi en anden gang har behov for at komme ud med et budskab, eller andet vi kan bruge hans kompetencer til, ved vi hvem vi skal kontakte; Morten fra Trechoma Promotion!

Michael Nygaard Haubjerg

Partner & salgs- og tilbudschef, Viika A/S