PR for Kulturens Døgn
– SoMe, pressemeddelelser, grafik, opfølgning mm

13 kulturinstitutioner i Esbjerg er gået sammen om at afholde ”Kulturens Døgn”, hvor institutionerne tilbyder aktiviteter og underholdning i alle afskygninger og til alle aldersgrupper.

Vi koordinerede en PR-strategi med vægt på, at esbjergenserne skulle gøres bevidste om Kulturens Døgn. Derefter skulle vi bygge på og intensivere omtalehyppigheden for at pirre nysgerrigheden og sprede kendskabet til konceptet.

Trechoma Promotion blev tovholder på PR-delen, hvor vores opgave bestod i:

– At planlægge et PR-forløb i en bestemt periode

– At forfatte pressemeddelelser der blev sendt af sted med passende mellemrum, for at kunne intensivere interesse

– At kontakte de relevante medier og følge op.

– At sørge for SoMe arbejdet, der i dette tilfælde indebar oprettelse af begivenheder på facebook, med tilhørende ensartet grafisk profil, så forbrugerne ikke var i tvivl om, hvilke begivenheder der hørte under Kulturens Døgn. Samt statusopdateringer med brug af mediernes artikler og omtaler af Kulturens Døgn.

Resultat:

– Kulturens Døgn fik løbende redaktionelle omtaler i aviser og relevante kulturmedier, samt interview live i DR P4 Syd Eftermiddag.

– De involverede kulturinstitutioner kunne frit benytte de oprettede begivenheder til at arbejde videre på deres egne facebook-profiler.

– Kulturens Døgns facebook profil mere end fordoblede sine følgere i perioden

Besøg Kulturens Døgn på Facebook her

Se slideshow med artikler fra perioden

Eksempler på omtaler og artikler, der er blevet bragt i medierne i forbindelse med vores PR-arbejde med Kulturens Døgn