By Lene – Facebook og nyhedsbreve

By Lene er en tøjbutik til kvinder, der har smart og moderne tøj i str. 36 til plus size. De henvendte sig for at få friske øjne på deres markedsføring på de sociale medier, og få et bud på, hvad der kunne gøres for at forbedre dette.

Som altid indleder jeg ethvert samarbejde med en samtale, hvor jeg spørger ind til kunden for at kunne danne mig et billede af, hvor Trechoma Promotion kan gøre en forskel.

Som alle forretningsdrivende, har By Lene benyttet sig af forskellige markedsføringstiltag, og flere med gode resultater. Specielt havde de opnået gode resultater med deres inspirationsvideoer, hvor By Lene ugentligt optager deres egne videoer med det nyeste tøj, der er kommet i butikken.

På grund af blandt andet Facebooks algoritmer begyndte flere og flere kunder at fortælle, at de ikke længere fik vist inspirationsvideoerne i deres feed, og at de savnede dem. Andre kunder holdt op med at komme, simpelthen fordi alt går så hurtigt på de sociale medier, og er man der ikke, så bliver man glemt. Dette kunne mærkes på omsætningen.

Videoerne var tydeligvis et kardinalpunkt i markedsføringen, og de var savnet, men at booste dem til butikkens 18.000+ følgere på facebook er en bekostelig affære.

Min opgave blev:

  • At sørge for, at kunderne stadig modtog inspirationsvideoerne.
  • At skabe interaktion, og dermed større organisk reach, på Facebook.
  • Igennem dette at få mere flow på webshoppen og i butikken i Esbjerg.

Videoredigering i Premier Pro for at skabe interaktion

Det skal være nemt at foretage handlinger på Facebook. Man skal helst kunne ytre sig med et enkelt tryk. Derfor valgte jeg at benytte et simpelt nummereringssystem, der gør det nemt at fortælle, hvilket sæt tøj, man synes bedst om. Og det virker. Se By Lenes facebookside og kommentarfelter.

Med lidt lydjustering og ekstra grafik til By Lene egenproducerede film fra telefonen, fremstår videoerne nemme og lige til at gå til.

Nyhedsbrev i Mailchimp

For at sikre, at interesserede kunder vil modtage de ugentlige inspirationsvideoer, oprettede jeg et nyhedsbrev i Mailchimp til By lene. Samtidigt oprettede jeg en pop-up tilmeldingsskabelon på butikkens webshop og på deres Facebook-side.

Allerede på under 2 måneder har By Lene fået 400 tilmeldte til nyhedsbrevet, og med en åbningsprocent på lige under 70%, må man sige, at brevene bliver læst, og medlemmerne klikker flittigt på de indlagte links til shoppen og filmen.

jeg har lavet en fast månedlig pris til By Lene på videoredigering af deres egne film og nyhedsbrevene, og undervejs sparrer vi med hinanden for hele tiden at udvikle og forbedre formidlingen.

Vi kan også hjælpe dig med rådgivning om de sociale medier og nyhedsbreve – læs mere her

Jeg tog kontakt til Morten Nissen på opfordring, og jeg er vildt imponeret!

Efter at have haft store problemer med facebook annoncering, som ikke nåede ud til mine følgere, tog Morten fat på en helt anden måde.

Der blev startet et nyhedsbrev, som er en succes. Morten er nem at arbejde sammen med, taler et sprog alle kan forstå, kommer med forslag til tiltag, hvilket jeg syntes er fantastisk.

Vi er på rette spor igen, jeg kan kun give de bedste anbefalinger til Morten, han er den rette vej til annoncering der virker.

Lene Dissing

Direktør, By Lene